Jdi na obsah Jdi na menu

Hry VII. zimní olympiády dětí a mládeže ČR

22. 1. 2016

ZODM 17. - 22.1.2016

Hry VII. zimní olympiády dětí a mládeže ČR, Ústecký kraj – Alpské lyžování, Klínovec.

Zimní olympiáda dětí a mládeže se koná vždy jednou za dva roky a je určena pro děti ve věku 12 – 15 let. Celá akce má podobný program a stejnou slavnostní atmosféru jako opravdová olympiáda dospělých. Začíná slavnostním ceremoniálem, při kterém se jednotlivé kraje prezentují svými památkami, zajímavostmi, místní kulturou a svými sportovci. Na škodu bylo jen to, že řada sportovišť byla od sebe značně vzdálená, proto jsme nebyli časově schopni podpořit reprezentanty našeho kraje v jiných zimních sportech.

V alpských disciplínách kraj Vysočina reprezentovalo celkem osm závodníků, z nichž čtyři byli sportovci z našeho klubu. V mladším žactvu nás reprezentovali Filip Chroustovský a Jakub Zítka, ve starším pak Natálie Mašterová a Petr Zítka. Družstvo doplnili ještě tři závodníci z klubu HB Ski Team: Dáda Jozlová, Gabriela Fialová a Šimon Pavlas, poslední osmou závodnicí ze Ski klubu Velké Meziříčí byla Hanka Krčálová. Tento tým „alpáků“ vedli jako trenéři Tomáš Pojezný z SK NMNM a David Myslivec z HB Ski Team.

Po celou dobu olympiády bylo relativně pěkné počasí a pořádná dávka sněhu na Klínovci naštěstí napadla těsně před jejím zahájením.

NEDĚLE 17.1.2016 – zahajovací ceremoniál SD aréna  Chomutov

Natka jela s tátou solo,  Filip, Jakub a Petr společně s trenérem Tomášem vyrazili asi v 10 hodin dopoledne klubovým autem směr Chomutov SD Aréna, kde v 15 hodin začal slavnostní zahajovací ceremoniál olympiády. Program zahájení představil všechny disciplíny a trval asi hodinu a půl. Náš Kraj Vysočina při slavnostním zahájení na plochu ledního stadionu vedl jako vlajkonoš jihlavský rodák, známý hokejista a trojnásobný mistr světa Viktor Ujčík. Alpské disciplíny, a tím i náš oddíl „Obloučkářů“ ve skupince osmi vybraných sportovců Kraje Vysočina, zastupoval Petr Zítka. Úvodní zahajovací ceremoniál (mimochodem velmi povedený), byl koncipován jako kompletní představení všech disciplín olympiády. Po oficiálním zahájení ZODM jsme zůstali na koncert Ewy Farné. Po něm jsme přejeli do obce Kovářská, kde jsme se ubytovali se v hotelu Central. Po večeři my „alpáci společně paříme“ na pokoji kluků, zatímco chudáci trenéři hledali v lesích Krušných hor závodní kancelář a informace k zítřejšímu závodu.

PONDĚLÍ 18.1.2016 – obří slalom

Celý den bylo polojasno kolem -9°C, bez větru, jen chvílemi lehce sněžilo. Ráno vstáváme v 6 hodin a po snídani o půl osmé odjíždíme na vrchol Klínovce na první závodní den, kde nás čekal obří slalom. V mladších žačkách byla Dáda Jozlová po prvním kole šestnáctá, ale v druhém kole bohužel vypadla. Hanka Krčálová ale vše zachránila tím, že dojela na krásném bodovaném 13.místě. Jakub Zítka první kolo napálil tak, že měl co dělat aby se včas vrátil do bran, a tak ani devátý nejlepší čas v druhém kole jej neposunul výše jak na 16.místo. Filip Chroustovský skončil po dvou kolech na 25.místě.

Ze starších žaček dojela Natka Mašterová na 20. místě. Ostatní starší žáci dnes bohužel nebodovali: po první kole byla sice Gabča Fialová na 18. místě, Šimon Pavlas šestnáctý a Petr Zítka osmnáctý, ale ani jeden z nich druhé kolo nedokončil, podobně jako spousta jiných borců, které jsme tipovali na přední příčky. První den se nám moc nepovedl, ale náladu na zítřek jsme si večer všichni společně zase doladili u kluků na pokoji.

ÚTERÝ 19.1.2016 – vyřazovací závod - slalom

Vyřazovací závod byla pro nás nová disciplína – jede se v GS terčích na slalomových lyžích, přičemž vzdálenost bran je 6-8 m.  Z prvního kola postupuje lepší polovina do kola druhého, do třetího posledního kola opět první polovina nejlepších závodníků z kola druhého. Jakub Zítka jel hodně dobře, nejtěžší pasáž projel s lehkostí a přesností (pochválenou i komentátorem live-přenosu na Youtube), ale bohužel nešťastně vypadl pár branek před cílem. Peťa Zítka vyjel na trať jako první ze své kategorie, jel „opticky“ velmi, velmi dobře, ale bohužel jej nezměřila časomíra. Musel tedy na opakovaný start a v – 17°C jel na lanovce pouze v kombinéze (*hodný traťový rozhodčí mu půjčil alespoň bundu*). Tahle „přemrzlá hmota“ se ihned po dojezdu musela vydat do tyčí, do kterých vyrazila dost agresivně - a bohužel skončila mimo trať……………

STŘEDA 20.1.2016 – slalom

Vstávání klasicky v 6 hodin, abychom se stihli nasnídat a mohli jsme o půl osmé vyrazit na Klínovec. Petr má problémy s přezkou na lyžácích, se kterou se ale nedá nic-moc dělat, a tak to nějak musí dojet. Na červené sjezdovce, kde se jel obří slalom, jsme všichni dali dvě jízdy ve cvičných branách a s taktikou „nehnat to a dojet do cíle“ jsme šli na to. A vyplatilo se. Nejlepší z nás byli kluci Zítkovi. Kuba byl po prvním kole čtvrtý, a i přesto, že když měl v druhém kole třetí nejlepší čas, skončil o 0,29 setin sekundy na krásném bohužel „bramborovém“ 4. místě. Petr - v prvním kole šestnáctý – si druhé kolo pohlídal a dojel tak v silné konkurenci na parádním bodovaném 9. místě.

A ostatní z nás: Hanka 13. místo, Dáda 14. místo, Gabča 16. místo, Natka 21. místo. Filip a smolař letošní olympiády Šimon bohužel vypadli.

ČTVRTEK – 21.1.2016 –  trénink a závěrečný ceremoniál

Konečně den, kdy jsme se trochu prospali, vstávali jsme až o půl osmé. Kolem deváté hodiny vyrážíme na sjezdovky Klínovce, ale už jen jako diváci a na společný trénink s ostatními závodníky – potrénovat na pořádném kopci, jaký u nás nemáme. Tréninkový slalom postavil Petr Záhrobský ml. – bratr Šárky Záhrobské/Strachové. Po pár volných jízdách jsme se šli podívat na ski-cross, kde závodili závodníci z našeho kraje (Filip Vošmera zde vyjel parádní bronzovou medaili – gratulace). Po „naplnění žaludků“ a několika volných jízdách jsme kolem půl druhé odjeli na hotel. Počasí bylo dneska naprosto suprový – pohádkový aruzo. Večer jsme společně vyrazili na závěrečný (a zároveň i medailový) ceremoniál do SD arény – ten se z našeho subjektivního pohledu „poněkud“ zbytečně protáhl, ale celkově olympiádě nijak neublížil – všichni medailisti byli dozajista spokojen. Naše „večerka“ se tak ale vzhledem k návratu na Kovářovou trošku protáhla.

PÁTEK – 22.1.2016

Budíček v 7 hodin, snídaně, sbalit a odjezd domů. Po cestě se ještě stavujeme na letišti v Praze a tradá domů.